#

Comparative analysis of peri-implants marginal bone loss based on micro-thread

هیچ ارزانی بی حکمت نیست ( اباتمنت Fake )
در مقاله پیش رو به صورت خیلی مختصر به مضرات استفاده از اباتمنت های Fake در ایمپلنت های دندانی اشاره می کنیم. امید است با مطالعه این مقاله استفاده از قطعات اصلی در درمان که حق مسلم بیمار می باشد نهادینه شود
در تولید اباتمنت مقوله های مهمی مانند استحکام آلیاژ، طول و زاویه کانکشن و تطابق کامل با فیکسچر، محل قرارگیری استاپ پیچ، هماهنگی زاویه تردهای پیچ اباتمنت با فیکسچر، تعداد رزوه ها و ... وجود دارد که توسط کمپانی های سازنده ایمپلنت با استفاده از دستگاه های گران قیمت و با کیفیت و دقت بالا تولید می شوند. همه این موارد پس از سال ها تحقیق توسط محققین شرکت سازنده ایمپلنت به صورت دانش فنی کاملا منحصر به فرد بدست می آید. در حالی که متاسفانه امروزه شرکت های متعددی بدون در اختیار داشتن دانش فنی ساخت هر نوعی از ایمپلنت ، اقدام به ساخت آباتمنت های غیر اورجینال (Fake ) می کنند.
در پروسه تولید اباتمنت های غیر اورجینال (Fake ) از دستگاه های تراش ارزان قیمت و دقت پایین استفاده می شود و با توجه به نامعلوم بودن نوع آلیاژ کیفیت پایینی دارند و مشکلات متعددی را برای بیماران و درمانگران بوجود می آورد. 
از جمله مخاطرات اباتمنت های غیراورجینال(کامپتیبل و فیک) به شرح زیر می باشد:
1-اسکرو لوزنیگ بالا
2-شکسته شدن پیچ اباتمنت به علت آلیاژ ضعیف و نامرغوب
3-شکسته شدن هگز اباتمنت
4-شکسته شدن ناحیه اتصال فیکسچر به اباتمنت
5-تجمع باکتری در گپ بین اباتمنت و فیکسچر
6-تحلیل لثه و تحلیل استخون اطراف ایمپلنت
7-عفونت های مختلف
8-گالوانیسم ناشی از نامعلوم بودن آلیاژ اباتمنت
9- ....
ما در شرکت درسان طب پارس همواره در پی بهترین ها برای ملت سربلند ایران می باشیم و بر خود می دانیم تا با تامین قطعات اورجینال ایمپلنت های شرکت شناخته شده دنتیوم کره جنوبی ، آسایش را به هموطنان خود هدیه دهیم.